Gonzo Marketing heeft een webinar gemaakt over onmisbare online marketing trends. Het gaat voornamelijk over trends die gefocust zijn op het reizen. Het is een erg interessante webinar die vertelt wordt door een ervaringsdeskundige. Degene die vertelt zit namelijk al 20 jaar in het vak van marketing, sales en communicatie in de branche toerisme.

De vijf trends:

  1. Social Media advertising
  2. Mobile, mobile, mobile
  3. Content shock
  4. Video marketing
  5. Remarketing

De trends worden hieronder één voor één uitgelicht.

  1. Social Media advertising

Zoals bij jou ook wel het geval is en je ook wel merkt in het dagelijkse leven, wordt er steeds meer gebruik gemaakt aan verschillende social media kanalen. Adverteerders gaan hier dus ook steeds meer inspelen. Er wordt, door bedrijven, meer geld uitgegeven aan het adverteren via social media dan aan TV, Radio en Print reclame. Uiteraard heeft TV het grootste aandelen, maar dit zal in de komende jaren steeds meer zakken. Dit komt doordat er op social media veel verschillende mogelijkheden zijn op het gebied van campagne voeren. Zo kunnen er meer mensen bereikt worden en de juiste doelgroep kan direct aangesproken worden. Door het online gedrag van de consumenten krijgen adverteerders steeds meer kennis over hun potentiële klanten, waardoor de juiste campagnes ingezet kunnen worden en hierdoor de conversie verhoogd wordt.

  1. Mobile, mobile, mobile

De focus op mobiel zal steeds verder groeien in 2016 en 2017. Via de gebruikelijke PC zal men steeds minder online gedrag gaan vertonen. Het gevolg hiervan is dat tablet en mobiel een grote stijging maken in 2016 en dit zal voortzetten in 2017. Voor bedrijven is het dus niet langer een luxe of een trend om een website te hebben die ook goed zichtbaar is op een mobiele telefoon. Het is nu een must geworden.

  1. Content shock

Doordat de wereld aan het digitaliseren is, groeit het aantal online gebruikers en hierdoor ontstaat er meer en meer content. Als we het vergelijken met 2012 is de aanwezige content op internet verdubbeld. Er ontstaan bijvoorbeeld platforms waarvoor de gebruikers de content schrijven, denk hierbij aan Facebook en YouTube. De trend ‘content shock’ is dus te danken aan deze grote stijging. Het gevolg is dus ook dat het voor bedrijven moeilijker is om de juiste mensen te bereiken, omdat het moeilijker is om hoger in de zoekresultaten te komen. Dit komt door het aanbod en concurrenten die online zitten. Het is ook belangrijk dat content overzichtelijk is. De afgelopen jaren is de aandacht van een artikel gedaald van gemiddeld 12 seconden naar 8 seconden. Gonzo Marketing zegt dat het nog minder aandacht is dan een goudvis.

  1. Video marketing

Een potentiële klant boekt, in het toerisme, 23 keer sneller een hotel als diegene wordt beïnvloed door middel van video content. Op die manier kan de waarde van een bedrijf goed overgebracht worden, waardoor er meer traffic op de website verschijnt. Een goed voorbeeld hiervan is Facebook. Die groeit hier namelijk heel hard in. Vroeger werd de aandacht met video content gelegd op YouTube, wat nog steeds is. Maar nu zijn meer platforms die eenvoudig en snel een grote doelgroep kunnen bereiken.

  1. Remarketing

Uit onderzoek is gebleken dat 96% van de traffic op een website de pagina verlaat zonder tot actie over te gaan en een bijdrage te leveren aan de conversie. Ook is gebleken dat 70% de website verlaat, terwijl er producten in het winkelmandje zitten. Om dit te voorkomen, en te zorgen dat de traffic terugkeert om de aankoop alsnog te doen, kun je gebruik maken van remarketing. Een bezoeker die een website heeft bezocht en vervolgens weer verlaten, kan achtervolgd worden met advertenties op andere websites, ook op social media.

Bron: https://www.youtube.com/watch?v=h-gM34tgrR8

Advertenties