De trend ‘video’ lijkt in 2017 het jaar te worden waarin het medium online een vlucht neemt. De opkomst van mobiel die de opkomst van video de afgelopen jaren nog enigszins remde, zorgt het landelijke 4G netwerk er tegenwoordig voor dat mobiel en video steeds meer naar elkaar groeien. Hierdoor is streaming veel gemakkelijker geworden.

Dit is vooral te zien aan het aantal videoviews op Facebook die verachtvoudigde het afgelopen jaar. De socialgigant voorspelt dat dit nog maar een kwestie van jaren is voordat het medium alleen nog maar uit video bestaat. Deze trend wordt niet alleen door Facebook waargenomen, Cisco verwacht dat 75 procent van het totale internetverkeer van consumenten uit video zal bestaan.

Hoe kan een zakelijk dienstverlener hier op inspelen? In de zakelijke wereld worden namelijk ook steeds meer video’s bekeken. Denk aan video’s die max. 2 minuten duren, waarin het bedrijf wordt voorgesteld en een kort maar krachtige pitch doet. Om inspiratie op te doen voor onderwerpen van video’s kan je bij je doelgroep nagaan met welke problemen zij vaak kampen. Hier kun je dan op inspelen door een video te maken waarin simpele, praktisch toepasbare oplossingen te zien zijn.

Tip: maak video’s niet langer dan 2 minuten. Als je meer informatie te delen hebt, maak hier dan meerdere korte video’s over. Hiermee zorg je ervoor dat de kijkers niet afhaken: maak dus een “snackable” content.

Hieronder vind je in het kort uitgelegd hoe de trend over video’s in elkaar steekt:

videocontent

Bronnen:

(Touw, 2016)

https://www.frankwatching.com/archive/2016/11/07/contentmarketing-de-5-belangrijkste-trends-in-2017/

(contentmarketing trends 2017, 2016)

http://goudenananas.nl/contentmarketing-trends-2017/

(Wildt, 2016)

De 7 belangrijkste videocontent trends voor 2017 (infographic)

(Tuel, 2015)

https://ompro.nl/content-marketing/content-marketing-kracht-video-infographic/

Advertenties